Sähköiset palvelut uudistuvat – sinun eduksesi

Sähköisiin palveluihimme, verkkopankkiin sekä op-mobiiliin on tehty nyt keväällä 2015 joitakin, odotettujakin, muutoksia ja lisäyksiä. Muutoksia on tehty niin asiakkailta saamiemme toiveiden, omien kyselytutkimusten kuin oman kehitystyömme perusteella. Myös asiakaskäyttäytymisen jatkuva muutos on vaikuttanut; asiakkaamme haluavat yhä enemmän hoitaa asioitaan mobiilisti ja mobiililaitteilla.

Op. fi -verkkopankissa muutimme viitteestä muistuttavaa tekstiä uusi maksu -lomakkeella. Virhetekstissä muistutamme asiakkaita ensisijaisesti käyttämään viitettä, jos laskulla sellainen on. Tämän muutoksen tavoitteena on vähentää ilman viitettä maksettavia maksuja isoille laskuttajille, jolloin heidän manuaalinen työnsä vähenee. Tämä on myös asiakkaan etu. Epäselvissä tilanteissa selvitystarve vähenee ja asiakas välttyy turhilta yhteydenotoilta laskuttajalle kun laskussa on käytetty viitettä.

Myös verkossa tehtävien jatkuvien rahastosäästösopimusten aiempi minimisumma 50 euroa kuukaudessa poistui, aivan kuten Salla jo blogauksessaan 20.3.2015 kirjoitti. Nyt on mahdollista kokeilla rahastosäästämistä aiempaa pienemmillä summilla.

Saimme aikoinaan käyttäjiltä toiveita useamman e-laskun hyväksymisestä yhdellä avainluvulla ja tämä toteutettiinkin jo viime vuonna. Maaliskuusta lähtien tämä on ollut mahdollista myös mobiilisti Windows Phone puhelimella. Voit nyt hyväksyä kaikki saapuneet e-laskut yhdellä avainluvulla. Uudessa WP-versiossa voit myös tehdä vahinkoilmoituksen tapahtuneesta sairaus- ja tapaturmavahingoista. Ilmoitus on mahdollista tehdä myös ilman avainlukua, jos olet ottanut laajan mobiiliasiakkuuden käyttöösi. Laajan mobiiliasiakkuuden voit ottaa käyttöön kerralla kahteen laitteeseen, vaikkapa puhelimeesi ja tablettiisi.

OP-mobiilin iOS-(iPhone/iPad) ja Android- laitteiden käyttäjiä hemmottelemme myös uusilla ominaisuuksilla. Mikäli olet ottanut laajan mobiiliasiakkuuden käyttöön, jatkossa omien tilien välinen siirto onnistuu ilman avainlukuhyväksymistä. Siirto omien tilien välillä ei kuitenkaan voi olla toistuva tai eräpäivään sidottu, jotta siirto omien tilien välillä olisi mahdollista. Maksujen yhteissumma on turvallisuussyistä rajattu 1000€/vrk. Laaja mobiiliasiakkuus –palvelu on käytössä vain henkilöasiakkailla.

Laiskana mutta aktiivisena rahastosäästäjänä olen erityisen iloinen uudistuksesta, jossa minulla on jatkossa näkymä omiin rahastoihini myös mobiilisti. Aiemminhan rahasto-omistukset ovat olleet näkyvissä OP-mobiilissa vain, jos rahastot ovat olleet liitettynä arvopaperisäilytykseen. Uudistuksen myötä kaikki omat rahasto-omistukseni näkyvät nyt OP-mobiilissa. Nyt rahastojeni kehityksen seuranta on entistä helpompaa ja onnistuu vaikkapa työmatkan aikana. Tätä ominaisuutta toivoin OP-mobiiliin myös itse.

Teemu Virrankoski

2 ajatusta artikkelista “Sähköiset palvelut uudistuvat – sinun eduksesi

  1. Heikki Leino

    Parempaan suuntaan menee, mutta sitä useasti pyytämäni lainojen näkymistä vielä odottelen

    Vastaa
    1. Teemu Virrankoski Kirjoittaja

      Hei Heikki ja kiitos kommentistasi ja hyvästä ideastasi. Välitän vielä toiveesi OP-mobiiln kehityksestä vastaaville.

      Meille voi jatkossakin antaa palautetta ja kehitysideoita allaolevan palautelinkin kautta. Kyllä tätäkin palvelua on tarkoitus kehittää asiakkaiden tarpeiden mukaisesti.

      https://www.op.fi/op/viestit/anna-palautetta?id=101401

      Vastaa

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s